Felső banner

Adidas ismertető

Az Adidas a legnagyobb sportruházat gyártó cég Európában, és a második legnagyobb a világon (a Nike után). Nem csak a sportolók, de a hétköznapi emberek számára is gyárt cipőket, ruhákat, és egyéb felszereléseket, kiegészítőket. Talán nincs is olyan ember, akinek ne lett volna már valamilyen Adidas márkájú termék a birtokában. Éppen ezért, hogy még többet megtudhasson a vállalatról, cikkünkben röviden összefoglaljuk a történetét.

Régi Adidas focicipő

Az első világháború után két testvér Adolf és Rudolf Dassler felismerte, hogy minden sportághoz más-más kialakítású cipőre lenne szükség. Első körben (1920-tól) tehát csak a sportcipők gyártására koncentráltak. A nevük ekkor még „Gebrüder Dassler” azaz “Dassler-testvérek” volt. A vállalkozás folyamatosan növekedett Herzogenaurachban. Az 1930-as évekre már 100 főt foglalkoztattak, de aztán jött a második világháború. A háború alatt a két testvér és családjuk összeveszett, így a céget kettéosztották. Adolf 1947-ben indította újra a termelést, a cég pedig 1949. augusztus 18-tól viseli hivatalosan az Adidas nevet. (Rudolf mindezalatt beindította saját vállalkozását, mely nem más, mint a ma is jól ismert Puma sportszergyártó.)

Régi Adidas focicipő logó
Az Adidas számára a legnagyobb áttörést az 1954-es labdarúgó-világbajnokság hozta meg. Ott ugyanis, a német csapat cserélhető stoplis Adidas cipőkben játszotta a döntőt. Ezután minden jelentősebb sporteseményen képviseltette magát a vállalat.

Az Adidas csoport három fő márkája közé tartozik természetesen az Adidas (sportcipők, sportruházat, kiegészítők), 2006 óta a Reebok (szintén sportcipők, sportruházat, kiegészítők), illetve a TaylorMade – Adidas Golf – (golffelszerelés, golfruházat, kiegészítők). Mindhárom márka önálló megjelenéssel, védjeggyel rendelkezik.

Adidas logók
Érdemes külön szót ejteni az eredeti Adidas logóról, hiszen a hosszú évek alatt változott ugyan, de nem olyan drasztikusan. Aki ma ránéz egy 60 évvel ezelőtti változatra, az is rögtön tudni fogja, hogy ez az Adidas logója. A fő szimbólum a három csík már az alapításkor a cipőkre került. Ezt követően, a folyamatosan bővülő termékpaletta miatt szükségessé vált a logó továbbfejlesztése. Végül, 1971-ben döntöttek a három levél mellett, mely remekül mutatott a szabadidős ruhákon. Ez a motívum mindmáig az Adidas Originals kollekció egyik védjegye.
A következő nagyobb váltás 1997-ben történik meg, mikor még egységesebb megjelenést szerettek volna a cégvezetők. Ekkor kerül bevezetésre a három gerenda, mely egy hegyet szimbolizál.

Végezetül nyugodtan kijelenthetjük, hogy az Adidas sportruházat, cipő, vagy egyéb kiegészítő tükrözi viselője életstílusát, legyen az idős vagy fiatal. Az átlag embereken kívül, nem véletlenül választja sok híres és tehetséges sportoló is az Adidast. A máig kiváló minőség, remek ár-érték arány, és hatalmas választéka miatt szeretik ennyire ezt a márkát.

Régi és új Adidas focicipők

Adidas original